anisa

Actually, aku da penah baca novel Ayat - Ayat Cinta ni last year. Jalan ceritanya berjaya menyentuh hatiku ini. Novel ini benar-benar memberi kesedararan kepadaku erti cinta yang sebenarnya. Ianya juga menerapkan prinsip-prinsip cinta dalam Islam. Novel ini boleh membuatkan sesiapa sahaja menitiskan air mata...airmata kebahagiaan, airmata kekecewaan dan juga airmata kedukaan. Diri ini juga tidak dapat menahan daripada menitiskan aimata ketika membacanya. Novel ini menerapkan unsur-unsur manusiawi, insani dan mampu menyedarkan semua jiwa yang terleka dalam cinta yang sesungguhnya tidak diredhai Allah.



Dan, baru je tadi aku berpeluang menonoton Ayat-Ayat Cinta the Movie yang dilakonkan dari karya novel Ayat-Ayat Cinta. Ianya membuatkan ku metitiskan airmata sekali lagi. Amat syahdu ku rasakan jalan cerita nya.


bagi pendapatku, jalan cerita yang ditampilkan menerusi novel adalah lebih berkesan daripada movie. Ianya kerana, ada sesuatu plot yang tidak dapat diterangkan secara details menerusi movie. Ini hanya lah satu pandangan...ap
0 Responses