anisa
Kenangan yang amat bermakna pada diri ini apabila bergelar seorang guru pelatih selama 3 bulan di SMKBBSL. Pengalaman ini membuatkan diri ini belajar tanggungjawab sebagai seorang pendidik dalam dunia yang kompleks kini. Mengajar dan mendidik merupakan suatu tugas yang mencabar. Guru-guru sekarang juga terdedah dengan cabaran-cabaran dunia yang kompleks. Antaranya adalah masalah disiplin dikalangan pelajar.
Selama berada di sekolah, diri ini berasa kecewa dengan perangai pelajar-pelajar sekarang yang kurang hormat kepada guru. Ditegur salah, tak ditegur pun salah... hmmm, entah la... Ini lah cabaran yang bakal aku tempuhi bila bergelar seorang guru kelak.

Kepada pelajar-pelajar ku di SMKBBSL, terima kasih di atas kerjasama kalian sepanjang cikgu bersama kalian. Kenangan itu, merupakan kenangan manis cikgu bersama kalian semua. Cikgu mengharapkan yang terbaik daripada kalian semua untuk masa depan kalian sendiri. Jadilah manusia yang memberi manfaat kepada orang lain. Cikgu sayang kamu semua....

4 Gigih with Pn. Fasiha

4 G - smile (",)

Thanks a lot... nice card.....

4 Cekal - the naughty class
Labels: , edit post
1 Response
  1. Unknown Says:

    Waduh2...tetibe teringat zaman2 ni..