anisa
Pejam celik, dah 2 bulan lebih aku bergelar seorang guru.

Masih aku ingat lagi tika pertama kali aku menjejakkan kaki ke SMK Cheras Jaya, macam-macam perasaan yang aku rasakan walaupun itu bukan lah kali pertama aku menjejakkan kaki di sekolah itu. Dulu jadi pelawat, xde ape la sangat.

Sekarang, aku jadi cikgu kat sekolah ni..macam x caya je..tp itu la kenyataan yang aku kena terima. Mungkin juga berkat doa mak dan abah, nak kan anaknye mengajar dekat dengan mereka. Kalau nak dibandingkan dengan kawan-kawan aku yang lain, terpaksa merantau di tempat orang mencari rezeki, aku selesa berada di rumah dengan sekolah yang dekat sangat dengan umah, sehingga kan ada yang kata aku guna kabel pulak..hakikatnya, ia adalah satu rezeki...syukur alhamdulillah....mungkin telah termaktub rezeki aku disini, mengajar anak-anak jiran ku.

Aku redha, walaupun kadang-kadang aku rasa agak rimas dan terkongkong jugak mengajar budak-budak kat sini. Mana tak nya, budak-budak tu main kat padang depan rumah aku, tiap kali aku keluar rumah je, nampak la dorang kat luar tu.Kire glamor la jgk kan, nak pegi mane2 diperhatikan orang..hahaha... Itulah realiti seorang guru....

So far, aku enjoy menjadi seorang guru...dapat rakan sejawat yang best, banyak beri aku tunjuk ajar, maklumlah, aku ni budak baru belajar. dan yang paling best lg, aku yang paling muda kat bilik HEM tu...kikiki..:)
0 Responses